Jak skutecznie eksportować towary do Chin?

Czy możliwe jest eksportowanie polskich towarów do kraju, z którego większość krajów świata towary importuje? Chodzi oczywiście o Chiny, które są największym na świecie eksporterem wszelkiego rodzaju towarów. Okazuje się jednak, że w tym kraju jest ogromny deficyt w różnych dziedzinach i nawet takie gospodarcze mocarstwo jak Chiny również towary importuje. Trafienie ze swoimi produktami na tamtejszy rynek to przysłowiowa żyła złota, ale nie ma co ukrywać, że jest to bardzo ambitne wyzwanie.

Największy eksport notują producenci materiałów budowlanych

skuteczny export do chinNajwiększe wzrosty sprzedaży i eksportu do Chin zanotowała branża budowlana. Pośrednio jest to powiązane z kryzysem wywołanym przez pandemię koronawirusa i globalnym niedoborem produkcyjnym właśnie w branży budowlanej. Polskie firmy produkujące styropian, farby czy piankę do ociepleń zdominowały nie tylko rynek europejski ale i światowy. W każdym razie szukając sposobu na skuteczny export do Chin warto przyjrzeć się temu co dzieje się w branży budowlanej. W przypadku każdej innej branży zadanie będzie trudniejsze, ale jest wiele różnych produktów, których obecnie w Chinach brakuje. Planując eksport swoich produktów do Chin trzeba zacząć od dokładnego przejrzenia międzynarodowych portali internetowych umożliwiających międzynarodową wymianę handlową. Na takich portalach firmy zagraniczne składają wstępne zamówienia na towary, które potrzebują. Bardzo wiele firm ogłaszających swoje zapotrzebowanie pochodzi właśnie z krajów azjatyckich. To może być dobrym wstępem do rozpoczęcia długofalowej współpracy oznaczającej eksport na naprawdę dużą skalę. Jeśli nie uda się nam znaleźć kontrahenta przez internet to można skorzystać z polskich firm doradczych ułatwiających eksport do Chin. Takie firmy – a właściwie ludzie, którzy je reprezentują – mają rozległe kontakty handlowe na całym świecie. Skorzystanie z usług takiej firmy wiąże się oczywiście z odpowiednią prowizją od takiej zagranicznej sprzedaży, ale jest to najłatwiejszy sposób na rozpoczęcie sprzedaży na rynek chiński.

Zanim zaczniemy wysyłać swoje towary na rynek chiński to znajdźmy kontrahenta, który złoży zamówienie na naprawdę duże ilości. Trzeba pamiętać o tym, że eksport zaczyna się od pozyskania zamówień, ale w praktyce jest to ogromna operacja logistyczna. Towarów do Chin nie wysyła się ot tak kurierem. Zorganizowanie całego transportu drogą kolejową lub morską to duże wyzwanie, ale za to bardzo opłacalne. Zatem najpierw znajdźmy kontrahentów a potem planujmy kolejne etapy sprzedaży towaru na rynek azjatycki.