Marketing niebezpośredni czyli media społecznościowe

 

Najcięższy bój o klienta, w dzisiejszych czasach rozgrywa się w internecie. Dobra kampania dla firmy w internecie to nie tylko stworzenie i pozycjonowanie strony internetowej. Nie mniej ważne pozostaje przedstawienie firmy jako żywej, aktywnej w świecie, ciągle doskonalącej umiejętności swoich pracowników, nie odcinającej się od swoich klientów. Aktywność w social mediach jest nieodłączną częścią zrównoważonej i skutecznej kampanii PR lub kampanii marketingowej.

Funkcja social mediów w PR i marketingu

prowadzenie social media - agencjaSkuteczność używania social mediów jest potwierdzona wieloma przykładami. Produkty firm aktywnych w social mediach sprzedają się lepiej oraz są zdecydowanie lepiej rozpoznawalne. Dzisiaj, nie potrzebujemy milionów złotych na PR, który uczyni naszą markę rozpoznawalną za pośrednictwem reklam telewizyjnych. Wystarczy zacząć od wąskiej grupy odbiorców, a jeżeli nasz PR w social mediach będzie na wysokim poziomie to szybko zobaczymy pozytywne efekty zmian. Platforma w social mediach może służyć jako kontakt posprzedażowy, gdzie klienci mogą zgłaszać swoje uwagi, a gdzie my możemy pokazać się ze strony specjalistów, którzy pomagają swoim klientom, również w razie niezadowolenia z poprzedniej usługi. Zaletą social mediów jest to, że wszyscy widzą dokładnie daną akcję promocyjną i interakcję właściciela z komentującymi, niezależnie od rodzaju prowadzonej platformy. Aktywność w social mediach może również być platformą, na której będziemy przekazywać nowości odnośnie swojej oferty, informować o ważnych wydarzeniach ze świata firmy, przedstawiać nowych pracowników. Sposobów na ułożenie sobie istnienia w social mediach jest mnóstwo. Prowadzenie social media – agencja do tego przedsięwzięcia powinna mieć duże doświadczenie – jest zadaniem przeznaczonym dla agencji digital, agencji PR, ale również dla agencji marketingowych, jeżeli naszym głównym celem jest zwiększenie sprzedaży i nie tyle, co budowa wizerunku, ale pomoc tradycyjnym kanałom w sprzedaży. Każdy z tych celów będzie wyznaczał nasze działanie i rodzaj aktywności w internecie.

Możliwości, jakie dają nam współcześnie social media sprawiają, że istnieją takie firmy, które nie prowadzą regularnej sprzedaży bezpośredniej swoich usług, ale ich działanie sprowadza się do budowania marki, dzięki której klienci samodzielnie zgłaszają się do firmy i chcą korzystać z jej usług. Współczesne strategie marketingowe i PR uważają za paradygmat umiejętność korzystania z dobrodziejstw oferowanych nam przez social media. Warto poświęcić uwagę temu zagadnieniu i wznieść swoja firmę na nowy poziom efektywności.