Zwiększenie mocy skutera

Skuter jest to popularny jednoślad, używany przez uboższą część społeczeństwa, ale nie tylko. Nic dziwnego ponieważ jest to tania maszyna, której konserwacja i użytkowanie jest stosunkowo niedrogie. Przez jej niewielkie gabaryty jesteśmy w stanie dotrzeć, w praktycznie każdą część zatłoczonego miasta.

Zamiana cylindrów skutera

cylindry do skuterówZe względu na funkcjonalność skuterów, duża gama sieci gastronomicznych decyduje się, na rozwożenie zamówionego jedzenia właśnie tym jednośladem. Dzięki takiemu rozwiązaniu można szybko i zręcznie wyminąć korki i jeździć bocznymi uliczkami, co sprawia, że często udaje się dowieźć zamówienie szybciej, niż samochodem. Oczywiście, skuterów używają też ludzie pracujący w różnych korporacjach, którzy muszą szybko dostać się do pracy, czy nawet uczniowie i studenci, dla których takie rozwiązanie jest korzystniejsze. Niestety, nie jest to też maszyna idealna, zresztą jak każda. Mimo tak wielu, pozytywnych aspektów posiadania skutera, należy pamiętać, że są to maszyny o stosunkowo nie dużej mocy, oczywiście jak na jednoślad. Prócz tego cylindry do skuterów, często ulegają zniszczeniu i potem należy je jak najszybciej wymienić, a najlepiej zadbać, aby nasza maszyna była stosunkowo często poddawana przeglądom technicznym. Najlepiej jest od razu przy zakupie upewnić się, że maszyna jest wyposażona, w wytrzymałe, dobrze wykonane cylindry. Jeśli jednak nie dopilnowaliśmy tego w tym momencie, to przy wymianie już trzeba na to zwrócić szczególną uwagę. Przede wszystkim należy zacząć od producenta. Jednymi z najpopularniejszych są WM, IP, Motorforce i TEC. Prócz tego należy odpowiednio dopasować cylinder, do naszego modelu skutera. Inne będą pasować do Yamahy, a jeszcze inne do Peugeota. Standardowym tworzywem, wykonania takiego cylindra jest żeliwo. Jest to wybór najtańszy i najbardziej wszystkim znany, jednak jeśli chcemy postawić na dłuższe i wydajniejsze użytkowanie, to można pomyśleć, o cylindrze wykonanym z ceramiki. Będzie się to wiązało z większymi kosztami, jednak tak wykonany cylinder, powinien nam posłużyć przez lata. Prócz tego należy też wziąć pod uwagę takie punkty jak objętość, rozpiętość i rozmiar. Jeżeli chcemy przy okazji zwiększyć moc naszego skutera, czyli tym samym zwiększyć prędkość, to możemy zastanowić się nad cylindrami tuningowymi. Musimy jednak uważać, ponieważ osiągana w ten sposób moc, jest ograniczana prawnie, zwłaszcza jeżeli użytkownikiem takiego skutera jest osoba młoda.

Nie ważne jednak czym będziemy poruszać się na co dzień, zarówno o samochód, jak i o skuter należy odpowiednio dbać. Jeżeli odpowiednio zakonserwujemy części zamienne i dopilnujemy przeglądów technicznych, to nasza maszyna posłuży nam przez długie lata, bez potrzeby wymiany czegokolwiek.